Juliet Gretterwood elátkozott festménye 4. Fejezet

4. Fejezet
Sarah


                                                      

Az üzletben egyetlen helyiséget nem fedett rózsaszín tapéta és cseresznye mintájú kiegészítő, méghozzá a raktárat. Itt töltötték a dolgozók azt a minimális szünetüket, amit főnöküktől kaptak és ide jártak ki sutyiban dohányozni. A legtöbb kolléga a padokon ült és fogyasztották ebédjüket, mások egyszerűen csak lazítottak, beszélgettek, pletyiztek. Egyet kivéve. Egy sötétszőke, copfos, szemüveges fiatal nőt, aki az egyik selejtezésre váró munkagépen csücsült, kezében egy fegyverkatalógust lapozgatva. Hangos metál zene szólt a fejhallgatójából. A többiekhez hasonlóan ő is rózsaszín egyenruhát viselt, leszámítva a lábbelijét, nem munkacipő, hanem vastag, bőr acélbetétes bakancs volt rajta. Cseresznye mintájú sapkája tele volt kitűzőkkel, legtöbbjük metál és rock zenekarok bandáját ábrázolta, de voltak rajta vicces és obszcén szövegű kitűzők is, például: „fogadd el, hogy seggfej vagyok!”, „Ne szólj be és nem fog fájni a képed!”, „Vénusz Ánusz” stb. Az egyik kis cseresznyének fekete filccel át volt firkálva a szeme egy nagy X-re. Örült, hogy végre egy kicsit egyedül lehet, távol az idegesítő vásárlóktól. Sokáig azonban nem tudta élvezni a szünetét, mert valaki megzavarta:
- Sarah, tudnál egy kis tüzet adni?  
Sarah egy szót sem értett a bömbölő zene miatt, de a kolléga árnyéka elvette tőle a lámpafényt, így kénytelen volt foglalkozni vele:
- Kopj le! – felelte, majd folytatta az olvasást
- Seggarc! – mondta bosszúsan a nő
- Ha nem tetszik, ne bámuld! Mellesleg nem dohányzom, rákot okoz.
- Na persze – legyintett a kolléga, majd elment
Hirtelen egy alacsony, kopaszodó fickó lépett be a raktárhelyiség ajtaján. Ő volt a műszakvezető, Miles Dough. Hangosan felüvöltött:
- Vége a pihenőnek, hölgyeim! Gyerünk, munkára fel!
- Franc, még egy szál cigit sem hagynak elszívni! 
A rózsaszín egyenruhás dolgozók lassan elhagyták a raktárat, Sarah azonban meg sem moccant.
- Sarah! Emeld már meg azt a ványadt valagadat és töltsd fel a 12-es sort!!!  Matthew, tied a 3-mas! Susan, te nő vagy irány szépségápolás, kifogytak a polcok a tamponból! Valamelyik, idióta istenátka megint szart kevert az üdítőknél, Carol, menj és takaríts fel. Gyerünk, mozgás, mozgás!!!
Sarah ledobta a magazint, megigazította gyűrött ingét és megindult az áru felé. Miközben kihúzta a raklapot, Matthew sétált el mellette, közben hümmögött:
- Már megint én szívok ezzel a nyavalyás sorral. Hé, Sarah, várj! – Matthew a nő felé fordult - Mond nem volna kedved cserélni?
Sarah csak forgatta a szemeit és ment tovább. A férfi pedig folytatta a siránkozást:
- Elegem van ebből a melóból, mindig én kapom a legnehezebb árut!
- Ne rinyálj, hanem dolgozz. Ha nem tetszik, mondj fel!  Nem erre vállalkoztál? Ha nem bírod, az a te bajod, nem az enyém. Most pedig tűnj el az útamból! Veled elletétben én haladni szeretnék!
De Matthew nem adta fel, tovább erősködött és nem vette észre, hogy kezdi átlépni Sarah tűréshatárát. Rájött, nem elég a szép szó, nem játszotta tovább a szépfiút, fogta és rácsapott a fenekére. Ezzel elkövetve a legnagyobb hibát. Sarah azonnal megfordult és megragadta a férfi karját, olyan erősen szorította, hogy Matthew felordított:
- A kurva anyád! Ereszd el a karom!
- Nagyszerű!  - a nő engedett szorításból - most, hogy áttárgyaltuk anyám foglalkozását, lennél szíves a büdös picsába elhúzni?! Vagy azt akarod, hogy eltörjem azt a vézna karodat? – Sarah arcán gúnyos vigyor jelent meg - jegyezz meg valamit, én nem teszek senkinek semmilyen szívességet! Elvégzem a munkámat, végezd el te is a tied!
- Basszus, eressz már, de hülye liba! Már kékül a karom!
Sarah elengedte a férfi karját és megindult a 12-es sor felé. Míg Matthew zsörtölődött, egy másik férfi is közeledett áruval megpakolva. A látvány számára nem volt szokatlan:
- Látom megint nem bírsz magaddal. Tudod, hogy Sarah nem bírja, ha hozzáérnek, főleg egy ilyen perverztől, mint te.
- Kis híján eltörte a karom, az a lotyó!
- Higgadj le. Majd segítek, te nyuszi. Melyik sorra osztott be az a kopasz?
- 3-mas. – morogta Matthew
- Oh, értem, már megint te kapod a nehezét. Sebaj, besegítek, de ha lehet, hagyd békén azt a lányt.
- Miért nem rúgja ki az a vén szivar? Esküszöm, az ördöggel nem ilyen nehéz, mint vele!
- Hahaha! Biztos, hogy a főnöknek van ennél nagyobb gondja is. Nem fogja kihajítani a legerősebb nőt a csapatból, az üzlet így is nagy szószban van. A bevétel kevés a kiadás sok, nincs elég vevőnk. Lehet, hogy lassan lehúzzák a rolót és az utcára kerülünk.
- Már az is jobb lenne, mint ez a rózsaszín rémálom! 
- Ha elfogadsz egy tanácsot, jobb, ha keresel másik állást. Én már megtettem, ez az utolsó hetem itt.
- Ne nevettess! Hova mész?
- Egy autókereskedésbe, nagyobb a gázsi, ha érted mire gondolok.
- Talán nekem is váltani kéne, ez a hely egy vicc!
A két férfi áthaladt a tisztító szerekkel megrakodott soron egyenesen a 3-mas sorhoz, ami az elektronikai osztály volt.  Közben egy ismerős arc is felbukkant a polcok között, Ruka volt az, aki magányosan bolyongott az üzletben, miután kiderült, hogy barátja Kazuya, csak az unokahúgával találkozott. Nem akarta zavarni őket, ezért gondolta körbenéz egy kicsit. Tekintete a parfümosztályra tévedt, és fájdalmas gondolatok töltötték meg a szívét. Mint egy illatos kis kölni felhő, úgy villant elé egy régi emlék róla és kedveséről, akinek kezére éppen egy porcelán üvegcséből spriccelt parfümöt. A nő kuncogott és Ruka nyakába ugrott, hosszú percekig szorosan átkarolva őt. A férfi arcán hatalmas volt az öröm és nevetett. A kacajt szinte hallotta a levegőben. Ruka egy pillanatra úgy érezte, ez mind a jelen, nem a múlt. Annyira elmerült a gondolataiban, hogy észre sem vette a mögötte közeledő árufeltöltő kollégát. A felé közeledő szőke nő hátrafelé baktatott, de az nem nézett hátra és hirtelen:
CSATT!!!
- A kénköves ménkűbe! – a nő nagyot esett hátra, az általa cipelt áruból jó néhány a földre hullott – Neked is csak dísznek van a szemed?! – kiáltott hangosan
- Jesszusom, ne...ne haragudj! várj, had segítsek. – Ruka lehajolt, hogy felsegítse a lányt, de az ellökte őt:
- Hagyj! Már így is elég bajt okoztál. Mi ütött beléd?
- Sa…sajnálom, én csak… Megsérültél? Ööö… - Ruka a névtáblára pillantott – Sarah?
- Nem. ÁÁH… már csak ez hiányzott – Sarah rózsaszín felsőjén egy nagy piros folt jelent meg
- Te vérzel! Várj majd…majd én…
- Ez csak ketchup! – a nő letörölte a vörös pacát és lenyalta az ujját. - látod? Éppen az élelmiszer osztályra készültem ezzel a raklapnyi ketchuppel, mustárral és majonézzel, aztán jöttél te és BUMM! 
- Tényleg rémesen sajnálom. Ki…kifizetem a kárt.
- Hagyd a fenébe. Néhány üveg paradicsomszósz nem a világ vég-
- SARAH!!! Mi az isten folyik itt?!
A mély, dühös hang a kopaszodó, alacsony műszakvezető, Miles felől jött.
- Az én hibám - szabadkozott Ruka – nagyon röstellem, nem figyeltem és összeütköztünk
- Sarah menj folytasd a munkád, addig én elbeszélgetek ezzel a legénnyel
- Vettem.
A kopasz alak felvonta szemöldökét és míg ő Rukát méregette, Sarah lassan megindult.
- Na és mondja, hogyan akar fizetni? – Miles Ruka felé fordult
- Mennyivel tartozom?
- 30 dollár- felelte a férfi
- Maga most viccel? 30 dollár ezért a pár vacak tubusért?! – kiáltott Sarah a háttérből
- Te ebbe ne szólj bele, Sarah!
- Végül is igaza van, nem magának ment neki! Ne akarjon mindenből pénzt csinálni, maga sóher paraszt! Vége a világnak, jajj az pár üveg ketchup! Végünk van!!! Mi van nem hallottak még szarkazmusról, majmok?
- Ezt még este megbeszéljük, kisasszony! – Miles dühöngve, nagyokat hadonászott a levegőben
Közben megérkezett Kazuya is, aki csak tátogott:
- Mi van itt?
- Én csak… fellöktem azt a lányt és kárt okoztam. 30 dollárt kell fizetnem. Nem tudom van-e annyi nálam, még a gyó-
- Nyugi haver! Majd én kifizetem. Mit törtél el, porcelánt, hogy ennyit kell perkálnod?
- Eltört három tubus ketchupot! – kiáltotta Sarah a háttérből – micsoda borzalom!!! Az nem fontos, hogy kis híján betörte a képemet. Mellesleg nem ártana orvoshoz vinni, úgy bambult, mint valami kápszeres!
- Azt hittem vér… Re…remélem nem sérült meg. – Ruka elővette a tárcáját, de Kazuya megállította
- Mondtam, majd én elintézem. Van neked így is elég bajod. – Kazuya kivette az összeget és átadta a férfinak, aki csak hunyorított
- Legközelebb nézzen a lába elé.
Miles zsebre vágta a pénzt és eltűnt a sorok között. Kazuya fogta a kosarat fizetett a kasszánál, majd kiment barátjával az üzletből, de még mielőtt beszálltak volna a kocsiba visszanézett:
- Hát, ide sem jövünk többet.
- Az én hibám…
- Ja, Ruka, ne kezd! Nem a te hibád! Micsoda pénzsóvár faszi! Még egy ilyen smucig alakot.  Ilyet még nem pipáltam. Ezekre sem fogok több pénzt költeni. Te jól vagy?
- Igen… Elég nagyot koccantunk, de jól vagyok. Figyelj, visszaadom. Nem akarok tartozni.
- Majd megadod. Most hazaviszlek, oké? De előtte még beugrunk abba a mennyei kajáldába.
- Nem fontos, majd eszek valamit, van még fagyasztott kaja a hűtőben.
- Nincs ellenkezés! Enned kell, de nem szemetet! Most... ÁÁÁH!!!
Kazuya ijedten hátravágódott az ülésben, a motorháztetőn ugyanis egy nő csücsült, hatalmas bakancsban. Bal lábfejével megkopogtatta az üveget. Sarah volt az, kezében bankjegyekkel:
- Tessék. Az a paraszt főnököm mindenben a pénzt keresi. Vedd el a pénzt, aztán menjetek.
- Miért adod ezt nekünk?  - kérdezte Ruka – az én hibám volt.
- Tojok rá. Ez a szerelés már így is gáz. Ez már nem ront rajta. Estem én már jobban pofára. Tedd már el!
- És… ha bajba kerülsz? Nem akarom, hogy kirúgjanak! – Ruka elvette a pénzt, bár nem akarta
- Amiatt ne aggódj, ahhoz túl beszariak. Szar az üzlet, kevés az ember. És már hozzászoktam Miles baromságaihoz és paraszt viselkedéséhez. Nem te vagy az első és utolsó, akit megkopaszt. Undorító alak.
- Jó a cipőd! – nevetett Kazuya
- Ez bakancs, te majom. – Sarah leugrott a motorháztetőről és visszasétált az üzletbe
- Honnét jött? Nem is láttam ezt a csajt! De kár, hogy szemüveges, amúgy jól néz ki.
- Már megint kezded – sóhajtott Ruka
- Azért tök jó arc. Bírom a vagány csajokat, hehe. Láttad a kitűzőket a sapiján? „Vénusz Ánusz”. Ez mekkora! 
Kazuya még perceken át Sarah vicces kitűzőiről beszélt, közben Ruka esze csak azon járt, hogy ez a szőke nő miért segített neki. Miért adta vissza a pénzt? Talán megsajnált? Ennyire nyomorult vagyok? Gondolta magában.

Megjegyzések